lørdag den 26. maj 2012

Oh Mama!

Det er nu snart slutningen på en vild uge, hvor jeg har brugt det meste af min tid på at lege, skælde ud, skifte ble, vaske tøj og rydde op. Det har været en begivenhedsrig uge på mange måder, og så alligevel ikke. Onsdag var the crazy day, hvor jeg havde en lang dag med børnene: 7:30-20:00 og jeg skulle lave aftensmad den dag. Menuen havde forældrene bestemt og bestod af to poser risblanding fra Knorrs, en pakke kylling terriyaki og frosne grøntsager. Okay fint, det kan da ikke være så slemt at lave? Ha..ha.. ha.. host...

Mit aftensmads eventyr startede ganske fint. Jeg stod og lavede mad gik lidt frem og tilbage og tænkte "Oh yeah jeg kan godt gøre det her" mens jeg så lægger mærke til at børnene er dejligt stille. Det satte jeg stor pris på og var sådan helt "ej hvor er de dygtige til bare at sidde stille og se tv" men NEJ! Jeg kigger derefter hen på dem (stort åbent køkken/allerum + stue) for at beundre dem for deres ro hvorefter jeg ser at drengen har fået fat i babycremerne, 4 for det ikke skal være løgn, som han fint har organiseret foran sig for skiftevis at proppe creme i hovedet. I Love It. Not. Jeg bliver herefter nød til at løbe hen til ham tjekke om han har indtaget noget af det, læser bag på en af cremerne: if ingested call poisen control immediately. Holy shit panikken spreder sig, der går CSI i mig, jeg lugter ham inde i munden for den slags creme er (af en eller anden grund) altid stærkt parfumeret. Det hjælper ikke så meget at spørge drengen selv for han griner bare peger på sig selv og siger sit navn. Great! Jeg ringer til moren, men hun tager det heldigvis stille og roligt. Jeg skulle bare give ham et bad og så måtte vi se hvordan han havde det. Det blev så til tre bade da cremen naturligvis ikke ville ud af håret på ham.

Kyllingen brændte på, så børnene fik ost i stedet, men ellers var det okay... 

Ingen børn til mig de næste 10 år. Kære mødre derude jeg tager hatten af og bukker mig i støvet i er for seje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar