lørdag den 19. maj 2012

Maryland -så er jeg her'

Hej Alle,


Nu er jeg så endelig landet i Maryland, eller det gjorde jeg i går for at være helt præcis. Jeg blev hentet i Baltimore lufthavn af faren og den nuværende au pair, som vil være her indtil mandag for at hjælpe mig i gang inden hun tager ud på sin 30 dages rejse. Jeg mener hun kommer hjem igen efter 2 uger for så at være her i 1 uge mere inden hun tager hjem. 
Børnene er rigtig søde generte, men meget mere imødekommende end jeg havde troet. Forventningen om at jeg ville være "hende den onde der tager vores ynglings au pair væk fra os" har lagt sig lidt :) 

NYC

Ugen i New York gik fint nok. Jeg boede på YMCA Hostel lige ved siden af Central Park. Vi var der dog kun en gang i selve parken. Den er enormt stor og vi så kun en del af den, men fedt var det jeg kunne se: baseball baner, legepladser, stille områder osv. Undervisningen derhenne var nu ikke det mest spændende puh, efter ikke at have siddet på skolebænken i snart 1 år var det mærkeligt at være tilbage. Kl. 8:00-18:00's undervisning om børn i aldrene 0-11 år + førstehjælp og vold/overgreb. Vi havde tre undervisere som vare gode på hver deres måde, men jeg synes nu at der manglede mere i førstehjælpsundervisningen. For mig er det noget af det vigtigste, men der blev hoppet lidt for let over det. Jeg overvejer faktisk at tage et førstehjælpskursus nu jeg er her -mest pga. at jeg er så meget alene med børnene og hvad hvis der sker noget? Jeg vil gerne kunne gøre noget, vide hvad jeg skal gøre helt præcist, og ikke være nød til at tænke tilbage på en film hvor to teenagere forklare hvad førstehjælp er...
Tilbage til det sjove: Jeg kan rigtig godt lide New York, det er en fantastisk by med en puls jeg aldrig har oplevet før. Jeg glæder mig til at vende tilbage omkring nytår, med ro i maven og opleve byen igen med veninder og nytårsstemning.  

Andre Au Pairs 

Det føltes godt nok mærkeligt at være den eneste dansker i en gruppe på 30 piger hvor der var en gruppe franske, tyske og brasilianske piger. Ud over mig var der en fra Taiwan, Kina og Mexico som var solo. Heldigvis kunne jeg snakke lidt med pigerne fra Brasilien som er rigtig søde. De gjorde deres bedste for at huske at jeg også var der, og snakkede engelsk. Det kan man ikke lige frem sige om de andre grupper... Tyskere og franskmænd, i gør det ikke let for mig at smide fordommene! Ellers har jeg kun lige hurtigt mødt nogle piger fra min au pair gruppe ved mødet i dag.






Puh det blev et langt indlæg, men sådan går det når jeg ikke for opdateret løbende. Håber alle har det godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar