onsdag den 10. oktober 2012

Philly Love, Liberty

6.7. oktober tog jeg på min lille weekendtur til Philadelphia, Pennsylvania med 3 andre au apair piger. Vi havde bestilt billetter til en bus der ville få os derhen på 3 timer. Den kørte fra Union St. i D.C (lidt som hovedbanegården) vi nåede den efter noget panik med at komme derhen, da jeg besluttede mig få at sove over mig... Jep jep det sker jo engang imellem -vi nåede bussen og kom derhen hvilket er det vigtigste!

For at dette blog indlæg ikke bliver alt for langt og uoverskueligt får i lige de to dage i punkt form

Lørdag:

  • Ankommer til Philly, finder ud af at tage metroen/subwayen til old city, hvor alle de mest kendte ting befinder sig. 
  • Går op mod Independence Visitor Center for at få fat i nogle kort + billetter til at besøge Independence Hall 
  • Vi stiller os herefter i kø til at se Liberty Bell. Køen er lang, men den går heldigvis en del hurtigere end at stå i en tilsvarende lang kø til Georgetown Cupcakes. 
  • Independence Hall er det næste vi skal se, hvor vi har vores billetter til en guided tur rundt. Vi får set hvor de skrev declaration of independence og andre historiske ting. 
  • Køber pas til en af de famøse røde turbusser hvor vi kan komme vidt omkring og hoppe af og på. Det er et 48 timers pas skide smart så vi også kan bruge det næste dag. 
  • Sidst er Philly's magic gardens jeg havde glædet mig til at se, men der var lukket pga. privat fest hallo! 
  • Spiser philly cheese steak, finder en taxa og begiver os mod hotellet. 
= en hård dag, hvor vi rendte rundt med hele vores oppakning dagen lang. Jeg var personligt virkelig glad for, at jeg valgte at låne en rygsæk hjemme fra ellers ville ryg være død nu. 

Søndag: 

  • Står op, tager en taxa ind for at se Elfreth's Alley; en af de ældste stadig beboede gader i USA 
  • Vi hopper så på den røde turist bus, hvor første stop bliver Reading Terminal Market. Et typisk stort indendørs marked hvor der sælges alt fra Peking and til fransk crepe 
  • Næste stop er the love statue, hvor vi i silende regn får taget (den del) billeder b.la. af en hjemløs mand, som tog penge for det... ja smart er man vel... 
  • Nu kørte vi op til Eastern State Penitentiary. Et gammel fængsel hvor b.la. Al Capone har siddet. Det lignede en gammel borg, imponerende og lidt creepy at gå op og ned ad gangene hvor alle fangerne engang har siddet indespærret
  • Vi gik så hen til Philadelphia's museum of art som havde en stor samling af europæiske kunstnere og moderne amerikanske. Der var fx Monet at finde der. Jeg foretrækker nu stadig Louvre. Det var sjovt  nok at se den kendte trappe som jeg var blevet beordret til at løbe ned af + få taget et billede pga. Rocky filmene -film jeg aldrig har gidet se
  • Så ventede vi på bussen, men den kom aldrig (lorte bus!), vi endte derfor med at tage en taxa tilbage til Old City, fik shoppet lidt souvenirs, hoppede på metroen mod 30th St. og på Megabus hjemad mod Maryland. 
= rigtig glad for at vi fik set så mange ting. Et museum fik vi dog ikke set -The Penn Museum. Det skulle efter sigende være rigtig godt og virkelig interessant, hvis man interessere sig for antropologi. 








Alt i alt var Philly en fed by :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar