tirsdag den 4. september 2012

Off to Alexandria!

Denne weekend blev brugt på en forlænget weekend i Alexandria, en by i staten Virginia. Jeg havde mulighed for at gøre det, pga. Labor day/ weekend, som bliver fejret den første mandag i september. Jeg var dernede sammen med en anden au apair fra Island, som jeg er blevet rigtig gode venner med.
Det er virkelig rart endelig at finde en jeg klikker med, en som jeg kan tage mine credits sammen med og rejse med. Vi fandt et hotel og tog derned med metro som tog ca. 1 ½ times tid. Da denne "weekend get away" var lidt impulsivt planlagt kunne det ikke blive til længere væk selvom vi stærkt overvejede at tage til Nashville,TN. Det var simpelthen for dyrt med flybilletterne, en anden gang!

Vi ankom lørdag ved 12 tiden, tjekkede ind og begav os ellers ud og undersøgte Old Town Alexandria. Vi gik ned til havnen, kiggede ind i gamle antikvitetsbutikker og spiste god mad. Søndag tog vi til Potomac Mills Mall, som er et kæmpe indkøbscenter med en blanding af outlets og normale butikker. Det sidste skuffede os en anelse for vi havde forventet et stort center med kun outlets. Vi fik dog stadig shoppet en del...lidt for meget, hvis man spørger vores bankkonto, men det var ting vi kunne bruge ;)

Hurtigt tilbageblik på de sidste to weekender: 
Tog til The Space And Air Museum i D.C med den islandske og en brasiliansk au pair. Jeg har én ting at sige til det -Tag kun derind hvis  du interessere dig for emnet ellers er det lidt spild af tid. Det var dog sjovt at komme ind og se det rumskib der bragte Armstrong til månen. Vi endte desuden dagen med at se Batman i deres IMAX biograf. Prettty cool if you ask me at du kan se en film som Batman i et museum!

Jeg var også i Georgetown igen sammen med den islandske pige og en nyankommen dansk pige. Det regnede helt vildt, men vi fik kæmpet os igennem en halvtime lang kø indtil de kendte Georgetown cupcakes. De er enormt berømte i USA, og nu hvor vi havde stået så lang til i kø købte vi 6 hver. Haha! Og de var virkelig gode. Det er altid lidt spændende og se om noget lever op til forventningerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar