søndag den 16. september 2012

Epic Cheese Cake!!

...Og så kommer Sophia rullende ind på banen igen, blogger banen.. eller noget.. Ja det der med at skrive 1 gang om ugen går sandelig godt for mig tsk tsk!


Sidste lørdag var jeg inde med den danske au pair og besøgte The National History Museum. Rimlig cool hvis det ellers var det museum jeg havde planlagt at skulle besøge. Det var det ikke som I nok kan læse jer frem til. Jeg havde tænkt mig at tage ind og besøge The NATUREL history museum, men forvirret som jeg nu engang er læste/huskede jeg forkert og vi endte, hvor vi nu engang endte. Det var et fint museum, hvor jeg blandt andet så en masse af præsidentfruernes kjoler igennem tiderne.

Denne uge bragte premieren på season 4 af Glee, lidt skuffende afsnit efter min mening, men fedt at se det "real time". Jeg elsker Fall season !!! Glæder mig til de næste serier der snart har premiere. Og på næste søndag Emmy's ;D One happy woman sitting here!

I dag fik Elín (Island), Caroline (DK) og jeg planlagt en tur ind for at se Pentagon. Først tog vi til Fashion Center, der lyder rimlig fancy men det er bare et mall som så mange andre. Vi fik lidt frokost og vandrede herefter hen til Pentagon. Det var ikke muligt at komme ind uden at have reserveret en plads 90 dage før eller noget i den stil så vi så bygningen og gik hen til den memorial  der er bygget for ofrene fra 11. september. Det er ikke tilladt at tage billeder så det respekterede vi selvfølgelig. Mindestedet er en flad plads, hvor man først går forbi en granit tavle med alle de dødes navne fra det fly der kom mod Pentagon. Herefter træder man ind på selve pladsen hvor der i kanten er årstal for hvornår ofrene blev født. Ud fra hvert årstal er der i midten af pladsen skulpture med ofrenes navne indgraveret. Skulpturene ligner "flyhaler" og under hver enkel af dem er der vand der flyder.
Det var tankevækkende at stå der.


 Efter Pentagon tog vi til Arlington Cemetry. Her ligger bl.a. Præsident Kennedy begravet sammen med sin kone og to børn (mener jeg) og "the eternal flame" som Jackie Kennedy tændte for sin mand da han blev begravet. Vi to en bustur rundt til de vigtigste steder, for kirkegården er så stor at det er alt for overvældende at gå rundt på egen hånd. I hvertfald for os.

Vi sluttede dagen med at tage på The Cheese Cake Factory endelig fik jeg prøvet det! Her er et par billeder bare for at gøre jer lidt misundelig ik'? ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar