søndag den 6. januar 2013

Empire State of Mind

Så kom søndag og jeg har nu endelig tid til at opdatere bloggen. Meget er sket siden sidst -jul, ferie og nyt år samt besøg af en længe ventet bedste veninde. 

Juletid
Vi hentede Sørine d. 23. Hun kom med bus fra NYC hvor hun studere lige nu. Vi tog ud samme aften og så Lincoln i biografen. Det var en flot historisk film, med en fantastisk Daniel Day Lewis i hovedrollen som Lincoln. Der kræves dog en vis (min.) basisviden og den amerikanske borgerkrig for ellers er man lost -hvilket vi var en del af tiden. Men selvom vi ikke fattede dele af filmen, var det helt tydeligt hvorfor den er en af the front runners ved Oscar-showet.
D.24., tog vi til farmoren og farfarens hus til noget hygge før julemorgen. Middagen mindede meget om hvad vi fik til Thanksgiving. Jeg tog mig selv i at savne den danske julemad og tiden med familien.
Næste dag var det så julemorgen, med gaver og hele molevitten! Vi pakkede gaver op 7:30 med glade børn, tons af gaver efterfulgt af en dejlig morgenmad. Morens side af familien kom til morgenmaden og aftensmaden, mens vi til frokost til over til farmoren og farfaren igen. Her gav de mig også gaver, det havde de slet ikke behøvet, men det var en dejlig overraskelse! De havde også købt gaver til Sørine,virkelig sødt af dem alle sammen:)

NYC here we come!
D. 27. tog Sørine og jeg til NYC. Jeg boede sammen med hende i det værelse hun har lejet mens hun studere. Vi tog det stille og roligt, men fik stadig brugt aaalt for mange penge! De gik til tøj, makeup, massage, klipning og mad, masser af mad! Vi var ikke så turist-agtige som vi ellers havde tænkt os at være, men det havde vi det fint med. Vi kom da op i Empire State Building! Det bedste var, ihvertfald for mig, at have en veninde her henne som jeg bare kunne stene med. Ligge og glo youtube videoer, kigge på hundehvalpe what ever, uden at føle at jeg skulle underholde hele tiden. Det er det hårdeste ved at være her henne. Det at møde, at skulle, møde nye mennesker hele tiden, hele tiden være på. Det er trættene noglegange. Men det kommer nok bare an på personlighed I guess!

Godt Nyt År alle sammen
Vores nyt års aften blev på en latin amerikansk restaurant med 3-retters menu. God mad og hyggelige mennesker (jeg fik endda lov til at skåle i champagne) som vi skålede med ved midnat og så the ball drop på tv. Dog var det underligt at have sagt godt nyt år til alle jer andre 6 timer før. Vi savnede jer alle rigtig meget!

Søde facebook venner, resten af mine billeder fra turen ligger der ;) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar